Service Pelletkachel
Kunnen wij je helpen
Servicebeurt pelletkachel
Een pelletkachel is een efficiënte verwarmingsoplossing die uitblinkt in gebruiksgemak! De pelletkachel geeft automatisch een melding wanneer onderhoud nodig is, meestal op basis van het aantal branduren. Periodiek onderhoud is belangrijk om de optimale werking te behouden en het verlengt de levensduur van de kachel. We helpen je graag met dit onderhoud.
Het kan soms ook gebeuren dat de pelletkachel een storing vertoont. Ook dan kunnen wij je verder helpen.
Wanneer kunnen wij je niet helpen?
Er zijn veel verschillende pelletkachels op de markt. Daarmee is er ook veel variatie in prijs en kwaliteit. Wij hebben gekozen voor een select aantal merken van uitstekende kwaliteit en met een goede service ondersteuning. Kwaliteit en service staan bij ons hoog in het vaandel. Heb jij een pelletkachel die niet in ons assortiment zit? Dan is het niet zeker dat we je kunnen helpen. Vul het serviceformulier in én voeg foto’s toe van de haard en het schoorsteenkanaal (binnen- en buitenzijde van de woning) en wij beoordelen je aanvraag.
Onze tarieven
Prijzen zijn geldig voor haarden en kachels die Doensen Sfeerhaarden heeft geïnstalleerd en exclusief onderdelen. De prijzen zijn inclusief circa 90 minuten arbeidstijd, voorrijkosten en 21% BTW.
Bovenstaande tarieven zijn inclusief het vegen van de schoorsteen van onderaf. Mocht dit niet mogelijk zijn wordt de situatie samen met jou ter plaatse bekeken en zal er een oplossing worden aangedragen.
Wat kun je verwachten
De servicebeurt omvat de volgende werkzaamheden:
- Controle / reiniging binnenwerk/kanalen in kachel
- Reinigen van de ruit, branderkamer en aslade
- Controle / reiniging van de rookgasventilator
- Reiniging van de convectieventilator
- Reiniging van de rookgaskanalen in de kachel
- Luchtinlaat schoonmaken incl. (RDS) sensor reinigen
- Controle / reinigen van warmte wisselaar
- Controle / reinigen van de temperatuursensor
- Controle /reinigen van de branderbak
- Controle van de vijzelmotor en vijzel
- Controle van de pakkingen en ringen
- Controleren / reinigen van printplaat, stekkers en bekabeling
- Reinigen van pelletreservoir
- Deursluiting, ruit en brandkoord controleren (koord als nodig vervangen)
- Display controleren en/of drukknoppen reinigen
Per toestel kan het verschillen welke werkzaamheden uitgevoerd moeten worden. Zo kan er verschil zitten in het aansturing- en verbrandingssysteem. Weet je al welke onderdelen defect zijn? Meld dit dan op het serviceformulier, zo kunnen wij onderdelen (wellicht) al op voorhand bestellen. Hierdoor hoeft er geen tweede bezoek plaats te vinden omdat onderdelen niet op voorraad zijn.
Enkele voorwaarden
- Wij zijn zuinig op jouw spullen, maar kunnen op geen enkele manier verantwoordelijk worden gesteld voor glasruiten of binnenwerken. Breuk of schade aan deze producten en kosten die hieruit voortvloeien vallen altijd onder verantwoording van de klant.
- Onderhoudstarieven zijn exclusief onderdelen en kosten voor een eventueel tweede bezoek.
- Wij bieden nog geen onderhoudscontracten aan. Onze servicebeurt is een eenmalige dienst.
- Wij verkopen pelletkachels uitsluitend voor gebruik als bijverwarming (naast een andere verwarmingsbron). Wij verlenen dan ook geen 24 uurs service. Desondanks proberen wij jou bij storingen zo snel mogelijk verder te helpen.
Storing
Het kan natuurlijk ook voorkomen dat de kachel een storing vertoont zonder dat er onderhoud nodig is. Storingen kunnen gemeld worden via het formulier storing melden. Wij nemen dan contact met je op om de storing te onderzoeken en op te lossen.